Wednesday 24 July 2013

Rakyat Hulu Selangor Tidak Didahulukan!


Kerja-kerja menaiktaraf Jalan Persekutuan FR01 dari Tanjung Malim ke Rawang TIDAK diluluskan oleh Kerajaan Barisan Nasional. Pertanyaan bertulis daripada Y.B. Puan Lee Kee Hiong (Kuala Kubu Bharu) di Dewan Negeri Selangor mengenai Jabatan Kerja Raya Selangor adalah seperti berikut:

(a) Apakah cadangan JKR Selangor untuk membantu menjamin keselamatan pengguna jalan raya dari Pekan Rasa keluar ke Jalan Persekutuan 1 Tanjung Malim – Rawang?

Jawapan: Pihak JKR sedang membuat kajian dan akan membuat rekabentuk terperinci dan ianya dijangka akan dilaksanakan pada tahun hadapan.

(b) Apakah cadangan JKR Selangor untuk membantu menyelesaikan kesesakan Jalan Persekutuan 1 Tanjung Malim – Rawang ke Genting Highland?

Jawapan: Pihak JKR telah memohon peruntukan dari pihak Agensi Pusat untuk melaksanakan kerja-kerja menaiktaraf Jalan Persekutuan FR01 dari Tanjung Malim ke Rawang di dalam Rolling Plan 4 (RP4) Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10). Walau bagaimana pun permohonan tersebut telah tidak diluluskan. Pihak JKR akan terus berusaha untuk mendapatkan peruntukan tersebut dari pihak Agensi Pusat sama ada melalui kelulusan khas ataupun di dalam Rancangan Malaysia Kesebelas (RMK-11)


1 comment:

  1. Print this on the big billboard to let those fanatik umno /kampung people knows who the real culprit are.

    ReplyDelete