Monday 8 July 2013

Dedikasi kakitangan awam Kerajaan Negeri Selangor dihargai: ADUN Kuala Kubu Bharu


SHAH ALAM, 8 JULAI: Kejayaan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di Selangor mencerminkan dokongan dan kerjasama erat pelbagai pihak terutamanya kakitangan awam yang bertungkus-lumus melaksanakan tanggungjawab menjayakan aspirasi kerajaan negeri.

Justeru bagi meneruskan kecemerlangan itu, kerajaan negeri perlu segera melaksanakan semua dasar dan janji yang ditaburkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu.

Ketika berucap menjunjung kasih titah Sultan Selangor minggu lalu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Kubu Bharu, Lee Kee Hiong berkata, kelewatan mengotakan janji hanya akan menjejaskan kredibiliti kerajaan negeri.

“Kemenangan besar PR ketika PRU-13 di Selangor adalah hasil usaha gigih semua pihak untuk meningkatkan keyakinan rakyat terhadap keupayaan kerajaan negeri melaksanakan dasar yang diamanahkan. Usaha gigih mereka tidak akan sia-sia sekiranya kerajaan negeri dapat menunaikan pelbagai janji pada PRU ke 13.

“Kerajaan Negeri Selangor mengamalkan tadbir urus yang baik, berintegriti dan akauntabiliti sejak 2008. Amalan itu mendapat sambutan baik rakyat Selangor dan mereka yakin amalan itu akan diteruskan.

“Itu antara sebabnya PR menang 44 kerusi Dewan Undangan Negeri Selangor berbanding hanya 36 kerusi dimenangi pada PRU 2008 lalu,” ujar beliau.

Selain itu, Kee Hiong turut mengimbau kembali pengorbanan seorang kakitangan kerajaan negeri yang berdedikasi dan berprinsip mendiang Teoh Beng Hock yang  ditemui mati pada15 Julai 2009 lalu ketika proses membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Hingga hari ini, kematian beliau masih belum mendapat jawapan konkrit kerajaan BN,” katanya.-Roketkini.com


http://roketkini.com/2013/07/08/dedikasi-kakitangan-awam-kerajaan-negeri-selangor-dihargai-lee-kee-hiong/

No comments:

Post a Comment